21 Mart 2013 Perşembe

Çatal Çörek


Harika bir kurabiye çeşididir çatal çörek.Genellikle herkesin bildiği bu lezzetli kurabiye bir de benim arşivimde olsun istedim.İster ikili, ister üçlü yapılabilir.Hemen malzemelere geçeyim.




Malzemeler: 
2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta (sarısı dışına)
125 gr margarin(yumuşak)
1 yemek kaşığı mahlep
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Yapılışı: Un hariç tüm malzemeleri yoğurma kabımıza alalım.Şöyle bir elimizle karıştırıp yavaş yavaş unu ekleyelim.Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edelim.Biraz dinlendirelim.Hamurdan cevizden biraz daha büyüklükte parçalar koparıp uzunlamasına şeritler yapalım.'S' şekli verip uçlarından birleştirelim.Bu şekilde hazırladığımız hamurların üzerine yumurta sarısı sürüp fırında 170 derecede kızarana kadar pişirelim.
Bu tarifi de komşun Gülcan abladan almıştım.Teşekkür ederim bu leziz tarif için.


17 yorum:

  1. bu kurabiyeye neden çatal demişler ki acaba ??
    çatala benzer bi tarafı mı var
    ben benzetemedim de :D

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında çatala benzer bir görüntü yapım aşamasındayken oluyor.belki de o sebebledir.ama son derece lezzetli bir kurabiye.denemenizi tavsiye ederim.sevgiler.

      Sil
  2. Şulecim tarifimi beğenip bloğunda yayınlamana sevindim.Ellerine sağlık nefis görünüyor çörekler ayrıca lezzetide yerinde olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
  3. Önceden çok yapardım bu çörekten.ama uzun zamandır yapmadım.burda görmesem unutmuşum bile.eline sağlık canım.unuttuğum lezzetleri hatırlatıyorsun.birde külah kurabiyenin kremasını bir gUn önceden akşam doldursam olurmu.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmayalı uzun zaman olduysa eğer bence arayı daha fazla açmadan yap derim.Bence harika bir lezzet.Canım ben o şekilde denemedim.bir gün önce pişirip misafirimin geldiği gün doldurmuştum içini.Zaten kıtır kıtır oluyor kurabiye.Geceden doldurup buzdolabına koyarsan bişey olmaz sanırım.iç harcın sıcak olmasın.iyice soğuduktan sonra doldur.Birazda kıvamlı olsun.uç kısımlarını ceviz yada fındığa bulayabilirsin.Ben çekilmiş fındığa bulamıştım.Sayfaya o halini kreması kapanmasın diye koymadım ama gün masam da görüntüsü var arma motoruna gün masam yaz çıkar.ordan da görüntüsüne bakabilirsin.sevgileer.

      Sil
  4. Canım bunlar nefis olmuş eline sağlık eskiden çok modaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet eski bir tarifmiş ama ben de bu sene öğrendim.lezzeti süper.sevgiler

      Sil
  5. çok severim, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. ay ne güzel olur bunlar çayın yanına... bir lokma çörek, bir yudum çay.. ellerine saglık hamarat arkadasım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım.yapmanı tavsiye ederim.çok güzel oluyor.

      Sil
  9. şulecim eline sağlık canım harika olmuş:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...